BMW E36 OBC check control retrofit 'as (LT)



 BMW E36 pilno borto kompo (OBC) su check control   (CC)funkcija įdėjimas


PAPILDYTA (2012-08-24)


DĖMESIO!!!
DISCLAIMER!!!
Neatsakau dėl galimų klaidų esančių šioje informacijoje, neatsakau už bet kokią patirtą tiesioginę ar ne tiesioginę žalą naudojantis šia informacija :) 

     Sveiki, taigi nusipirkus savo BMW 325 tds 99' man labai pritrūko taip vadinamo pilno borto kompo (OBC). Labiausiai man jis patinka dėl savo išvaizdos, pilnas mygtuku, didelis ekranas ir t.t....Na ir funkcionalumas ne pro šalį. Mašina iškart išmanesnė atrodo...:)

     Pas mane jau buvo bene paprasčiausias iš galimų variantų 7 mygtukų elektroninis laikrodis su temperatūros rodymu.


Apie OBC ir CC


1. pav.
Trumpai apie galimus įrangos variantus šioje vietoje, jie yra net penki! Taigi:
1. pav.


1 (2 mygt.).
  Analoginis laikrodis

2 (7 mygt.).

  Skaitmenis laikrodis/data
  Memo funkcija
  Lauko temperatūra

3 (8 mygt.). 

  Skaitmeninis laikrodis/data
  Check funkcija

4 (11 mygt.). 

  Skaitmeninis laikrodis/data
  Memo funkcija
  Lauko temperatūra
  Check funkcija

5 (18 mygt.).

  Dvi vidutinės kuro sąnaudos
  Lauko temperatūra
  Vidutinis greitis
  Atvykimo laikas
  Nuvažiuotinas atstumas su likučiu bake
  Užvedimas su kodu
  Garsinis greičio ribojimas
  Laikmatis arba salono ventiliavimas nustatytu laiku
  Check funkcija ARBA ekrano tikrinimas



Nusprendžiau eiti sunkesniu keliu ir instaliuoti netik OBC bet ir pasijungti Check control (CC) funkciją (modulį). Kurį įspėja apie šiuos  apie automobilio gedimus šiai pranešimais:


Brake lamp electrical system - Sugedusi stabdžių žibintų elektros sistema 
brake lamps defective - Nedega stabdžių lemputės
1 Brake lamp defective - Nedega viena stabdžių lemputė

Low beams defective - Nedega trumpųjų šviesų lemputė
Backup lamps defective - Nedega galinė gabarito lemputė
License plate lamp - Nedega numerio apšvietimo lemputė
Washer fluid low - Žemas langų apiplovimo skysčio lygis
Check Control inactive - Neveikia Check control funkcija
Check coolant level - Žemas aušinimo skysčio lygis


Žinant, kad bauda už nedegančia lemputę nuo 100 litų, o taip pat langų apiplovimo skystis visada baigiasi ne laiku :), manau, visai naudingi pranešimai.

  Kadangi CC instaliavimo schemų internete rasti nepavyko, o forumuose apie tai rašė jog tai daryti neapsimoka ir labai sudėtinga, teko aiškintis pačiam iš bendrų viso automobilio schemų... Taigi jums pabandysiu papasakoti kaip įsidėti OBC su CHECK CONTROL funkcija ir kaip tai pavyko man.

Priminsiu, kad OBC su CC galima instaliuoti nepriklausomai koks laikrodis dabar instaliuotas. Taip pat galiu pasakyti, kad galima instaliuoti vien tik OBC be CC funkcijos.

Reikiamos dalys

Tarkim pas jus jau stovi 2 mygtukų analoginis (rodyklinis) laikrodis (pats prasčiausias variantas:)), taigi jums gali prireikti šių dalių (sakau gali, nes kai kas jau gali būti priklausomai nuo automobilio komplektacijos ir jau instaliuoto laikrodžio tipo):


1. OBC (mano duomenimis tinka nuo visų  e36 modelių ir metų

2. Lauko temperatūros daviklis (Tinka ne tik nuo e36)



3. Posūkių perjungimo svirtelė su OBC mygtukų (Mano duomenimis gali skirtis laidų jungtys priklausomai nuo oro pagalvės tipo, bet perdaryt nesunku).

3. Gongas - garsinis informacinis signalas. (Tinka ne tik nuo e36)


4. Stabdžių šviesų jungiklis "varlytė" keturių kontaktų. (nes paprastai būna 2 kontaktų)

5. Aušinimo skysčio lygio daviklis


6. Langų plovimo skysčio lygio daviklis su sandarinimo guma (nuotraukoje nesimato).


7. Check kontrol modulis. (Pagal mane tinka nuo visų e36 modelių)






 Jei  nenori instaliuoti CC , o tik OBC, jums nereiks 4-7 dalių.Taip reikia nepamiršti, kad reikalingos jungtys nuo šių visų dalių, prie kurių reikės jungti laidus. Taip pat reiktų nepamiršti, kad kaikuriose jungtyse nebus metalinių kontaktų, taigi reiktų isigyti papildomų jungčių, iš kurių galim būtų kontaktus išsiimti.! 


Schema







Nubraižiau schemą kuria naudojausi pats intstaliuodamas OBC ir CC į savo BMW. Schemą parengiau remiantis gamintojo bendromis automobilio schemomis, jos vadinamos ETM ir jas nesunku rasti internete. Patariu jas taip pat pasinagrinėti nes pavyzdžiui kai kuriuos laidus galima jungti į elektroninę klimato kontrolę esančią iškart virš instaliuojamo OBC. Tokiu būdu nereiks vesti laidų iki saugiklių, "minuso", ar prietaisų apšvietimo reguliatoriaus. Tačiau automobilių komplektacijos yra skirtingos, todėl nubraižiau kur yra laido pajungimo "šaltinis".(Išskyrus diagnostikos laidus, juos parodžiau kad galima vesti iki prietaisų skydelio, tokiu būdu nereikia vesti iki diagnostinės jungties po kapotu)

Galiu pasakyti , kad jungiant CCM X1074 jungtyje 3, 4, 5, 6, 7, 14 jungti nebūtina, nes CCM modulis šių jungčių (Centrinė stabdžių lemputė, dvi galinės gabaritinės šviesos (Kitas dvi jungt būtina), priekabos šviesos ) netikrina ir todėl perspėjimų "nerašo".




Trumpai kur kas montuojasi


 2. pav. Gongas.


Gangas (Perspajimo signalas (2.pav)) jei jo nėra montuojasi išplovus skylę  apdailos plokštėje virš pedalų.


3. pav Langų plovimo skysčio lygio daviklis.

Langų plovimo skysčio lygio daviklis (3. pav.) montuojamas šio skysčio bakelyje jau numatytoje vietoje. Pirmiausia išpjaunam skylę, įstatom sandarinimo gumą ir įstatom daviklį.


4. pav. Aušinimo skysčio lygio daviklis.

Aušinimo skysčio lygio daviklis (4.pav.) Montuojamas taip pat į jau numatytą vieta išsiplėtimo bakelyje. Bakelis benzininuose varikliuose yra šalia radiatoriaus, dyzelinuose arčiau vairuotojo pusės amortizatoriaus (10.pav).  Išgręžus skylę daviklis įstatomas ir užsukamas.


1. vaiz. Stabdžių šviesų jungiklis


Stabdžių šviesų jungiklis, jei riekia (priklausomai nuo komplektacijos), keičiamas  iš turinčio 2 kontaktus į turintį 4 kontaktus. Kaip tai daroma parodyta 1. vaiz. Trumpai tariant, norint išimti jungiklį reik stipriai patraukti raudoną detalę. Patraukus gali taip pat kažkiek išsitraukti ir pats mygtukas.

Posūkių rankenėlė keičiama nesunkiai, atsukus plastmasinę apdailą aplink vairą.


Lauko temperatūros daviklis statosi į vairuotojo pusės ortakį einantį nuo bamperio iki rato..

Patį Check control modulį galima įmontuoti savo nuožiūra, kažkur po vairu arčiau sienelės.


Galiniai žibintai

Gabaritai

E36 modelyje, sedan'e ir coupe gale yra 4 gabaritinės lemputės. Touring'e dvi. 

Sedan, coupe:

      Esant paprastam laidynui, be CC į kiekvieną galinį žibintą ateina po vieną laidą gabaritinems šviesoms ir pačiame žibinte šis laidas kontaktais dalinimas abiem lemputėms. Esant laidynui su CC į kiekvieną žibintą ateina po du laidus, t.y. kiekvienai gabaritinei lemputei atskirai. Todėl galiniai žibintai tarpusavyje šiek tiek skiriasi ir reiktų juos perdaryti. Kaip tai padaryti, tiksliai pasakyti negaliu, nes pas mane touring modelis, bet manau tai padaryti tikrai lengva. Tai gi norint pasijunti CC reik atsivesti du papildomus laidus ir perdaryti lempas. Arba perdaryti lempas, atjungti po vieną gabaritą ir X1074 jungties laidus 4 ir 6 palikti neatvestus, nes kaip minėjau CC šių jungčių "netikrina".

Touring:


 Esant bet kokios tipo laidynui kiekvienam žibinte yra tik po 1 gabaritinę gabaritinę lempute ir laidų vesti nereikia. Paprasčiausiai X1074 laidus 4 ir 6 palikti nepajungtus. Tačiau  žibintus galima perdaryti taip, kad būtų galima turėti 4 gabaritines lemputes gale, tam tereikia prilituoti papildomus kontaktus lemputėm ir kontaktus jungtims. Bendrais bruožais kaip tai galima padaryti parodyta 5-7. pav.

 5. pav.

 6.pav.

7.pav

Stabdžių šviesos

Esant laidynui be CC į galą "ateina" vienas laidas stabdžių šviesoms. "Atėjus" laidui į vieną žibintą prie jo prijungta atšaka "eina" į kitą žibintą. Jungiant CC reik atvesti papildomą laidą.


Šis bei tas...


8.pav. EWS imobilaizerio modulis

9.pav. Prijungti laidai prie prietaiso skydelio laidų.
Beje prietaisų skydelis išsiima nenuėmus vairo. Vairą nuleisti į apatinę padėtį. Skydelį reikia paslinkt link vairo ir sukant vairą kartu su skydeliu prieš laikrodžio rodyklę jį ištraukti. Patarimas: ant posūkių rankenėlės padėti skudurėlį, kad nesusibraižytų skydelio stiklas.


10.pav. Aušinimo ir langų plovimo skysčio lygio daviklių izoliuoti laidai.

10. pav. matosi, kad apvyniojus laidus juoda izoliacija, laidai praktiškai nesiskiria nuo originalios instaliacijos.


Patarčiau pirmiausia įsidėti OBC o po to CC modulį. Taigi jei turite užsispyrimo, kantrybės, draugaujate su lituokliu ir multimetru, jums pavyks.




P.S. Atsiprašau už gramatines ar kitokias klaidas.
P.P.S. Tai mano pirmas toks straipsniukas, taigi malonu būtų sulaukti klausimų, patarimų ar pasakojimš kaip jums pavyko įsidėti OBC komentaruose. Jei bus norinčių galėsiu aprašyti daugiau savo bmw retrofit'ų.





PAPILDYTA (2012-08-24): 


Kodavimas ir kuro sąnaudos   

    Įsiinstaliavęs OBC, žinojau, kad gali būti netiksliai rodomos vidutinės kuro sąnaudos. Būtent taip ir atsitiko man. Kuro sąnaudos vidutiniškai buvo rodomos ~4 l/100 km per didelės nei yra iš tikrųjų. Naudojant slaptas OBC funkcijas bandžiau koreguoti skaičiavimo koeficientą, tačiau jo ribos tik +/- 25%. Todėl daugiausia ką pavyko padaryt, tai kuro sąnaudos buvo ~1 l/100 km didesnės, nei turi būti. Radau prieštaringos informacijos apie, jog naudojant OBC 11 slaptą funkciją EINHEIT 1 ar EINHEIT 2, keičiaint       šešioliktainio kodo reikšmes galima nustatyti tinkamą kuro sąnaudų skaičiavimą. Deja keičiant reikšmes kuro sąnaudos nesikeitė...Akivaizdu, mano pirktas OBC buvo ne iš automobilio su  m51d25 varikliu. Gal tai buvo variklis su 4 cilindrais...nežinau..

   Išsiaiškinau, kad šis sąnaudų netikslumas atsiranda, nes neteisingai apdorojami ateinantys duomenys. Tai atsitinka dėl to jog OBC atmintyje nustatyta tam kuro sąnaudų įvertinimo reikšmė priskirta tam tikram varikliui.  Ir šios reikšmės negalima pakeisti be kompiuterio pagalbos.  Galimos reikšmės keičiant OBC nustatymus (koduojant) pateikti 11 paveikslėlyje. Matome, kad eilutė STEIGUNG_EINSPRITZ_KENNL nusako naudojamą variklį. Būtent pakeitus šį parametrą, keičiasi kuro sąnaudų parodymas.

   
11.pav. OBC kodavimo reikšmės.


     Tai gi ,norint, kad tinkamai veiktų OBC reikia jį sukoduoti (sukonfiguruoti). Kai kuriuos keitimus (Check control funkcijos aktyvavimas, matavimo vienetų keitimas, kalbos keitimas) galima atlikti naudojant slaptas OBC funkcijas. (Apie tai kitame post'e). Tačiau norint, kad po perkrovimo ar akumuliatoriaus atjungimo nereiktų konfiguracijų vėl keisti, reikia koduoti naudojant kompiuterį su reikiama programine įranga.

    Aš naudojau  NCS-Expert (13.pav.) iš EDIABAS programų peketo. Tip pat manau galima naudoti BMW  DIS iki v44 arba SSS progman. Taip pat naudojau ADS interface'o (sąsajos) kabelį , kurį pirkau iš ebay.com už 90$ (12.pav.).


12.pav. ADS  sąsajos kabelis.


13.pav. NCS expert progrma. Pažymėtas OBC.

Mano darbų seka buvo tokia:

               Nuskaitytas kodavimo raktas (ZCS) ir EWS bloko.
               Perskaičiuota ZCS rakto SA dalis įtraukiant OBC ir CC funkcijas
               Įrašytas naujas ZCS į EMS ir KMB blokus
               Sukoduoti visi vadymo blokai naudojant naujajį ZCS.

Na ir viskas pagaliau pradėjo veikti kaip priklauso. !!!!!



P.S. Atsiprašau už gramatines ar kitokias klaidas.
P.P.S. Malonu būtų sulaukti klausimų, patarimų ar pasakojimš kaip jums pavyko įsidėti OBC komentaruose.